Route naar L'Estartit, week 4

26 juni 2022 - L'Estartit, Spanje

Afgelopen zondag vanuit Italie vertokken naar Spanje. En het lijkt wel een eeuwigheid geleden... Een prachtige route door de zwitserse/ Franse Alpen.

20220619_12435720220619_124547

wat een mooie route. De ene berg nog indrukwekkender dan de andere . Onderweg wel de nodige bermbranden mee gekregen maar gelukkig geen file.

Via de Frejus tunnel de grens tussen Italie en Frankrijk iver gereden.

De Frejus Tunnel is echt bizar lang 12.87 km. En zoals ik al aangaf tevens gelijk de grens tussen Italie en Frankrijk.

En zo kwamen we zondag aan het eind van de middag aan in Avignon in zuid Frankrijk. Een hele mooie universiteits stad waar ik zeker nog een keer naar toe wil . Het centrum is omringd door een heel mooi en goed bewaarde stadsmuur. Maar we hadden al een hotel gereserveerd in L'Estartit voor de volgende dag, en mn knie werkte nog niet erg mee, dus helaas niet echt goed bekeken.

De volgende dag dus maar weer optijd in de auto voor het laatste stukje naar Spanje.

Het leuke van een tocht als deze is dat je van veel landen wat mee krijgt. De gastvrijheid en vriendelijkheid in Kroatie en Spanje staat veruit boven aan, hoewel onze gastvrouw in italie ook erg aardig was.

Het nadeel is dat je op een gegeven moment niet meer weet welke taal je moet spreken. We halen alles door elkaar.

Voor Paul is L'Estartit een beetje als thuiskomen. Zo vaak is hij hier geweest (ik pas 2 keer). Dus natuurlijk langs kippetje Pals

IMG-20220625-WA0011

Verder merk ik, dat ik pas deze week begin bij te komen... eindelijk kan ik uitslapen en ben ik niet om 7 uur al klaar wakker. We zijn 1x naar het strand geweest maar het waait heel erg elke keer, dus vanaf dat moment maar lekker bij het zwembad en in het zwembad gelegen.

16562469508477806777185123473199

Donderdag begon het St John feest (midzomer feest)  en hebben we ons elke avond in het feest gedruis gestort 🤣🤣 zie de video...St John is hier een hele happening. Feesten overal en vuurwerk... en dat 3 dagen.

Line dancing is overigens echt helemaal hot hier 🤣🤣

Inmiddels is het weer zondag, en zouden we eigenlijk opweg gaan terug naar Nederland. Helaas is de sleutel van de caravan welke Claudia per exprespost donderdag verstuurd  heeft en er 1 dag over zou doen, nog niet aangekomen daar vrijdag een feestdag was, en zijn we genoodzaakt nog in ieder geval 1 dag langer te blijven. Wel gaan we vanmiddag kijken wat goedkoper is... een nieuw slot in de caravan of nog een extra overnachting. (Sleutel wordt pas morgen middag bezorgd).

De kans om dus in Frankrijk langs de Loge te rijden wordt wel steeds kleiner, hoewel ik het wel heel graag wil. Maar dat laten we nog weten.

Vandaag alle drank, cadeautjes etc gehaald dus dat is (bijna) geregeld.

IMG-20220621-WA0005 overigens keken de mensen in de rij ons wel erg medelijdend aan 🤣🤣. We hopen voor ieder wat wils te hebben..  en zo niet... jammer joh 😁.

Nu nog maar even genieten en zwemmen...

1. Peter:
    26 juni 2022
    Het is ontzettend mooi de landschap eten ziet er ook lekker uit heel leuk en gezellig
  2. Annet Wanders:
    26 juni 2022